søndag 13. november 2011

Klarinettoppdrag








Elevene fikk i oppdrag å jobbe med et reelt oppdrag for Sandnes Klarinettkor. De skulle lage forslag til plakat i størrelse 50x70cm og konsertprogram (btettet A4) i programfaget Design og arkitektur 2. Til dette trengte vi foto av klarinetter som kunne brukes på trykksakene. Det var naturlig at fotogruppen tok seg av fotograferingen og stilte alle klarinettfotoene til klassens disposisjon etterpå.

Eline beskriver oppgaven slik:
"Som ble skrevet tidligere, hadde vi en liten photoshoot med klarinetter fra Sandnes klarinettkor. Det var ganske begrenset for hva vi kunne gjøre. Vi kunne for eksempel ikke løfte instrumentene hvor vi ville, og vi kunne ikke ta dem med ut. 
Men tross i det tror jeg at jeg fikk noen bra bilder, det lønner seg å være kreativ utifra de begrensingene man har. En klarinett har mange fine detaljer og et speilblankt metall. Jeg prøvde å fokusere på det i noen av bildene, og lyset som kom fra vinduet spilte også en viktig rolle. Da noen av detajene ble klare og noen uklare, oppstod det en stor kontrast mellom skarpheten i bildet. 
Du kan se at det er mange ''sirkler'' rundt omkring der det er uklart, som man også kan kalle for bokeh. Jeg redigerte dem litt forskjellig, noen bilder ble til svart-hvitt, som jeg syntes framhevet detaljene. Noen redigerte jeg bare litt av kontrasten på."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar