onsdag 29. februar 2012

Læringsoppdrag Vann

Kamilla beskriver denne ukas læringsoppdrag slik:
"Ideen: Jeg tenkte at vann består av dråper, som er ”smeltet” sammentil en liten væske. Det som er spennende med dråper er at de kan komme i forskjellige former. Ideen var å fange de forskjellige dråpeformene. 
Komposisjon: Fordi vann er noe kan er bevegelig, ønsket jeg å fryse bevegelsen, men samtidig fange bevegelsen. Jeg prøvde å få de stillestående dråpene i ”bevegelse” ved at jeg prøvde å få dråpene vekk fra sentrum og litt mer til siden. Dette gir et lite inntrykk av bevegelse samtidig som det gir bildet litt dynamikk. 
Lyset: Fordi vann er gjennomsiktig, var det litt utfordrende å få lyset skikkelig til. Derfor måtte jeg ha litt hjelp fra blitzen. Lyset ble nå reflektert av dråpen, noe som skapte høylys, skygger og gjenskinn. Dette syns jeg ble en spennende effekt. 
Jeg syns oppgaven gikk ganske greit. Jeg syns det var spennende å jobbe med vann. Det var litt vanskelig å holde kontroll med lyset, ettersom det ble flere ganger for lyst eller for mørkt."
Se flere foto fra vannserien på bloggen hennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar