mandag 12. mars 2012

Ukas foto (11)

Hanna skriver om ukas foto:


"I dette bildet ville jeg få frem de vakre røttene til planten og hvordan de flyter i vannet. Små luftbobler stiger mot vannoverflaten etter at jeg har helt vann i vasen. Vannoverflaten bryter med vannet og glasset som har samme farge på bilde. Planten er plassert i det gylne snitt og ser nesten ut som den beveger seg. Lyset er en blanding av kunstig lys over vasen og naturlig lyst som skinner gjennom glasset fra vinduet. Vi skulle altså jobbe med vann og være kreative. Vann kan forekomme i mange ulike settinger og med ulik konsistens. Vann kan være varmt og heldig, men også massivt, iskaldt og farlig. Jeg valgte å jobbe med vann inne ettersom jeg er syk å ikke kan gå ut. Men også inne kan vann være vakkert. Utfordringen med å ta bilder av bobler i vann var å få dem i fokus gjennom glasset. Jeg eksprimenterte mye med lukkertid for å fange opp boblene før de forsvant. Det var også en utfordring å få lyset fint ettersom bildene er tatt inne i kunstig lys med bare litt naturlig lys fra vinduene. Men med litt prøving og feiling gikk det fint. Det var en kjekk oppgave og jeg fant meg et spennende tema å jobbe med. Jeg synes denne roten var så vakker at det var verdt å sitte lenge med fotoapparatet bare for å finne den rette vinkelen å ta bildene fra. 
Alle bildene er lett redigert i Photoshop med curves. Lukker 1/200 // f/5,6 // ISO 2000"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar