fredag 16. desember 2011

Ukas foto (50)


Eline har tatt ukas foto og hun skriver:


"Barneportrett
Hensikten her var å få fram trekkene til et lite barn. Jeg var så heldig å få låne med meg Ingrid tidlig i høst. Hun vet hva som skal til for å få et bra og morsomt barneportrett! 


Det som gjør dette bildet spesielt, er at ripsene i munnen tar igjen fargen på jakken, og det skaper helhet. Bildet er komponert som et typisk portrett, tror jeg. Hun er midtfokuset, men jeg tror allikevel at det skaper et spennende portrett. Det er så mye farger og kontraster. Jeg likte også at noe ble skarpt mens noe ble uskarpt. Jeg tok bilde slik at solen skinte på henne. Det var ikke så skarpt sollys, siden lyset ikke virker så skarpt. 


Her er tilgjengelig informasjon: ISO- hastighet: 400
blenderåpning: 1.8
lukker: 1/4000. 


Dette fotoet var egentlig ganske bra uten noe redigering, men jeg gjorde det litt kaldere i fargen. Det ble litt for oransje av sola. Jeg har lært at man ikke skal undervurdere barn på deres evne til å stå stille! Ingrid her var veldig flink både på å finne positurer og å stå stille. 
Portrett er kategorien for dette bildet."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar