tirsdag 27. desember 2011

Ukas foto (52)

Tonje skriver om dette fotoet:


"Dette er favorittbildet mitt denne gangen. Det hører til kategoriene VANN og ROMSKAPENDE VIRKEMIDDEL. Her fant jeg ut at jeg ville ta med disse gamle beholderene til det gamle murhuset bak skolen for å fotografere dem der. Dette hadde jeg planlagt med tanke på lys og eventuelt regn. Her er det skrålinjer, diagonaler, lys-mørk kontrast, dybdeskarphet og overlapping. Alt er med på å skape dybde i bildet. Lyset kommer indirekte gjennom plasten i taket, samt mer direkte fra sprekken i døra bak dem, noe som skaper en noe trollsk følelse. Gjenskinnet på bakken er med å skaper liv i bildet. 
Bildet er tatt med et Canonkamera utlånt fra skolen. Lukkertiden er 1/10, blenderåpning f/9,0 og ISO på 3200. Jeg lysnet bildet litt, samt gjorde fargene litt varmere. 
Her lærte jeg at noen ganger er det lurt å planlegge bildet før du starter knipsingen."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar