søndag 15. januar 2012

Ukas foto (2)

Nathalie har jobbet med temaet vann. Her er hennes foto og kommentarer:

"Her har jeg tatt bilde ned i vasken mens vannet renner fra kranen og lager mange spennende bevegelser. Vasken er i stål, slik at den reflekterer lyset ganske spesielt, samtidig som vannet også reflektere noe av lyset alt etter hvordan det "bølger" seg. Kameraet jeg har brukt er Nikon D3000, som er mitt eget. Har såvidt redigert kontrasten, men ikke noe mer. Ser nesten ut som det er redigert i sepia, men tror det var på grunn av lyset som reflekterte i vasken som gjorde at det ble slik. Innstillingen på kameraet var uten blits, men jeg hadde valgt manuell fokus.

På dette bildet har jeg fotografert ett vannglass mens kranen sto på. Synes det var intressant at der vannet er mest "kaotisk" så kan man se at lukkertiden er litt treig. Selve glasset er helt klart, og der vannet har fått "roet" seg litt ned, så kan man også se detaljer. Innstillingen her er uten blits og manuell fokus. Har redigert litt på kontrasten i Picasa. Kamera som ble brukt var mitt eget Nikon D3000.

Her har jeg gjort det samme som med bildet oppforbi, men vannet fra kranen er mye sterkere. Dette gjør at det kommer masse bobler som renner over. Her har jeg brukt Picasa til å redigere kontrasten mørkere og gjort bildet i svart/hvitt. Brukte også photoshop og la over ett nytt layer som jeg gjorde helt hvitt og deretter justerte gjennomsiktigheten til 30%. - Brukte mitt eget kamera, Nikon D3000.

Dette bildet er tatt tidligere i høst, det er tatt utenfor skolen på en stålbenk som det akkurat har regnet på. Har redigert dette bildet helt likt som bildet ovenfor, men brukte gjennomsiktigheten på 20% istedet. Dette bildet har en anelse av romskapende virkemidler i og med at fokuset er på dråpene i midten, mens de lenger bak blir bare mer og mer uklare. Her er det brukt skolen sitt kamera, Canon EOS 550D.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar